نکات و موارد مهمی که در مورد CRM باید بدانید (بخش اول)، در این مطلب و مطلب بعد، می خواهیم مطالبی را در مورد CRM به شما ارائه دهیم تا به اهمیت و جایگاه آن در دنیای بازاریابی و فروش پی ببرید. با ما همراه باشید.
CRM بالاترین اولویت در سال 2014
در این سال کسب و کارهایی که تمرکزشان بر روی افزایش ارتباط با مشتری و رضایت مشتری بوده است، اولویت آن ها نرم افزار CRM بوده است. رشد در صنعت CRM نشان دهنده افزایش سرعت استفاده از این نرم افزار می باشد. در سال 2008 پیش بینی شد که سود به دست آمده از نرم افزار CRM تا سال 2016 به 18 میلیارد دلار خواهد رسید، این درحالی است که گزارشات اخیر Gartner نشان می دهد، تا کنون سود به دست آمده دو برابر میزان پیش بینی بوده است و انتظار می رود تا 2016 به بیش از 36 میلیارد دلار برسد.
مهمترین ویژگی CRM سادگی استفاده از آن است
در پژوهش های انجام شده، 55% از نظرات مثبت محققان در مورد استفاده آسان از CRM بوده است. نرم افزار سی آر امی را انتخاب کنید که بصری باشد و رابط کاربرپسند (user friendly) داشته باشد. به عنوان مثال سیستمی که آموزش های تصویری ارائه دهد، ویا اینکه تمامی دکمه های آن دارای برچسب باشد، همچنین دارای راهنمای ابزار (ToolsTip) واضح برای هدایت آسان کاربر در تمام CRM باشد.
کسب و کارها در پیاده سازی یک CRM کند بودند
نه تنها رشد نرم افزارهای سیستمی CRM به سرعت افزایش یافته است بلکه نرم افزارهای موبایلی CRM نیز افزایش پیدا کرده اند به گونه ای که انتظار می رود رشد آن ها تا 500% نیز افزایش یابد، این درحالی است که تا کنون 50% از کسب و کارها به استفاده از نرم افزارهای CRM موبایلی روی آورده اند. البته کسب وکارهای اروپائی با آماری کمتر در حدود 34% به استفاده از اینگونه نرم افزارهای موبایلی پرداخته اند.
داشتن نرم افزار CRM در تلفن همراه باعث افزایش بازده فروش خواهد شد
یکی از مزایای داشتن نرم افزار CRM بر روی تلفن همراه، ارتباط کارمندان فروش و اطلاع آن ها از درخواست های مشتریان حتی در ساعات خارج از محیط کسب و کار، می باشد. تحقیقات اخیر نشان داده است وجود نرم افزار موبایلی CRM روی تلفن همراه ، بازده تیم فروش را تا 14.6% افزایش پیدا می دهد، حال اگر بین 3 تا 10 کارمند فروش این نرم فزار همراه را داشته باشند این رقم تا 20% نیز افزایش می یابد.
با نرم افزار همراه CRM هدف فروش خود را افزایش دهید
وجود نرم افزارهای تلفن همراه نه تنها باعث افزایش بازده فروش می شود بلکه کارمندان می توانند میزان فروش خود را مشاهده کنند و اهداف خود را در فروش بالا ببرند. با استفاده از نرم افزار موبایل CRM هم میزان فروش خود را بالا ببرید و هم بازده فروش کارمندان خود را بیشتر کنید.
CRM تنها مناسب تیم فروش نیست
نه تنها برای تیم فروش مناسب است بلکه برای کل کارمندان شما نیز مفید خواهد بود. در سال 2012 سازمان Tech News World بیش از 500 کسب و کار را مورد بررسی قرار داد و دریافت که CRM می تواند برای بسیاری از کسب و کار ها در هر منطقه ای مفید و سودآور باشد.