مهمترین جنبه تولید محتوای طولانی و آسمان خراش ایجاد بک لینکهای قوی از سایتها و منابعی است که به عنوان پلتفرمهای معتبر آنها را میشناسیم. چون الگوریتمهای گوگل عاشق محتوای باکیفیت هستند، در نتیجه اگر محتوای شما را باارزش تلقی کنند یا محتوای شما از سوی یک سایت معتبر پیشنهاد شود، آنگاه در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری میگیرید. در این روش حتی نیازی نیست خودتان دنبال سوژه تولید محتوا باشید و میتوانید از نمونههای موفق قبلی نیز به سبک خودتان استفاده کنید.
افزايش بازديد سايت
کشف محتوای مشابه
به محض اینکه توانستید گوشهای از بازار را برای محتوای خودتان پیدا کنید، زمان آن است که با بررسی رقبا و با استفاده از ابزارهای دیگر ببینید درباره موضوعات موردنظر شما چه محتوایی تاکنون منتشر شده است.
بررسی کنید کدام محتوا بهتر است و با ایده گرفتن از آن محتوای موردنظرتان را به صورت کامل و جامع تولید کنید. وقتی محتوای شما کاربردی باشد و ارزش لینک کردن داشته باشد، منابع مختلفی به شما لینک خواهند داد. اگر بتوانید حداقل از ۵۰ طریق معتبر لینک بگیرید، عملکرد بسیار خوبی داشتهاید.
محتوایتان را بهینه کنید
اینجاست که به زیباترین بخش روش آسمان خراش میرسیم. در این مرحله باید دقت کنید که دنیای وب پر از مطالب و محتوایی است که مشابه موضوع شما منتشر شدهاند. اما همیشه بهترین محتوا بیشترین ترافیک را جذب میکند. به همین دلیل میگویند محتوایی تولید کنید که دیگر بهتر از آن نباشد. تا جایی که میتوانید روی غنیسازی محتوای خود کار کنید و با اضافه کردن اطلاعات جدید و نکات کاربردیتر، مطلبی جذاب را در اختیار مخاطبان قرار دهید. اگر میتوانید مطلبی طولانیتر بنویسید، مثالهای بیشتر اضافه کنید، از عکس و ویدیو بهویژه بهصورت اختصاصی بهره ببرید، حتما این کار را انجام دهید.
روی توزیع محتوا تمرکز کنید
به اعتقاد خیلیها توزیع محتوا خیلی مهمتر از تولید محتواست. بنابراین اگر به دنبال بالا بردن بازدید سایت هستید سعی کنید از روشهای مختلف روی توزیع بهتر و بیشتر محتوایتان کار کنید. یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید انجام دهید استفاده از ایمیل است. شما در ایمیلهای خود میتوانید به مخاطبان، همصنفیها، علاقهمندان و دیگر افرادی که به محتوای جدید شما نیاز دارند اطلاعرسانی کنید. ضمن اینکه از طریق روشهای دیگر چون اطلاعرسانی در شبکههای اجتماعی میتوانید روی توزیع بهتر محتوای خود کار کنید.
به طور کلی برای بالا بردن بازدید سایت هم میتوانید از روشهای رایگان و ارگانیک استفاده کنید، هم میتوانید سراغ روشهای پولی بروید. در روشهای رایگان باید بیشتر هدف شما روی تولید محتوای جذاب و کاربردی، سئوی داخلی سایت، بهروزرسانی محتوا، توزیع محتوا در بسترهای رایگان انتشار محتوا، تحلیل رقبا و فعالیت مداوم باشد. اما در روشهای پولی برای افزایش بازدید سایت باید بیشتر سراغ رپورتاژ، دریافت بک لینک، کمپینهای محتوایی، همکاری با اینفوئنسرها، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شبکههای اجتماعی و اجاره رسانهها متمرکز شوید.