مزایای گوگل تگ منیجر (GTM)
مزایای گوگل تگ منیجر (GTM)

مزایای گوگل تگ منیجر (GTM)، در این مطلب قصد داریم به بررسی مزایای این برنامه کاربردی بپردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با مزایای این برنامه آشنا شوید.

۱. سرعت عملکرد بسیار بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای گوگل تگ منیجر بیان می‌کنند، سرعت بسیار بالای عملکرد شماست. زیرا دیگر نیازی به اضافه کردن تگ‌های جداگانه در وبسایت نیست که زمان زیادی از شما بگیرد. با استفاده از سیستم تگ منیجر شما فقط نیاز به چند کلیک ساده دارید تا اطلاعات به شکل کامل و طبقه‌بندی شده به شما برسد. اگر روش کار با GTM را به خوبی یاد بگیرید، در یک چشم به هم زدن این کار را به اتمام می‌رسانید.

۲. عدم نیاز به آموزش طولانی مدت

اگر قرار باشد برای هر فعالیت درون وبسایت نیاز به کدنویسی داشته باشید، علاوه بر آنکه زمان زیادی از شما می‌گیرد، نیاز به آموزش دارد. پیاده‌سازی کدها کار چندان آسانی نیست و هر بار که در انجام آن به مشکل بخورید، کل کار شما خراب خواهد شد. اما استفاده از تگ‌ها در سیستم GTM کار را برای شما بسیار آسان کرده و نیازی به آموزش‌های کدنویسی طولانی مدت ندارید. با چند آموزش ساده و تمریم و تکرار در ایجاد و راه‌انداری تگ‌ها، می‌توانید این کار را انجام دهید.

۳. جامع و کامل بودن برنامه‌ها

تگ منیجر امکان بسیار خوب و اطلاعات یکپارچه و منسجمی را در اختیارتان قرار می‌دهد. به زبان ساده، زمانی که شما از جی تی ام استفاده می‌کنید، قادرید که تمامی تگ‌ها، تریگرها و متغیرهایتان را به صورت یکجا ببینید. بنابراین امکان انتقال، جابه‌جایی، ویرایش یا حذف و به طور کلی اعمال تغییرات روی آن‌ها راحت‌تر است. از این نظر، باید گفت که تگ منیجر، یک سیستم جامع و با دردصد بالایی بدون خطاست.

۴. ایمنی و ایجاد امنیت سایت

تگ‌ها و کدهایی که در وبسایتتان از آن‌ استفاده می‌کنید، گاهی باعث بروز مشکل یا اختلال در فضای سایت شما می‌شوند. اما زمانی که از تگ منیجر برای کارهای پردازش اطلاعات و بررسی آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید از تامین امنیت سایت خود مطمئن شوید. زیرا  Google Tag Manager به هیج عنوان اجازه بروز اختلال و مشکل را به سایت شما نمی‌دهد و از ورود تگ‌های ناسالم نیز به سیستم کاری‌تان جلوگیری می‌کند.

۵. هماهنگی و قابلیت اتصال با همه سرویس‌ها

گوگل تگ منیجر به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت اتصال و هماهنگی با هر نوع سرویسی را داشته داشته باشد. در واقع شما می‌توانید از قرار دادن یک تگ در ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل آپتیمایز، هات جار، فایربیس و ده‌ها سرویس مشابه دیگر، یک تگ واحد را در سیستم وبسایت یا اپلیکیشن مورد نظرتان قرار دهید. GTM آنقدر محبوب و کاربردی است که امروزه، هر نوع ابزاری که طراحی و عرضه می‌شود، با آن هماهنگی دارد و می‌توان به آسانی از این سیستم در طراحی‌های جدید هم استفاده کرد.

البته باید بدانید که برخی از تگ‌ها در گوگل تگ منیجر تعریف نشده‌اند. مانند تگ‌های اپلیکیشن‌های ایرانی که هیچگونه تگی در این سیستم‌ها ندارند. اما این امکان را دارید که تا تگ هر ابزاری را به عنوان تگ‌های دلخواه، به سایت خود اضافه کنید. به این ترتیب مشکل تگ‌های از پیش تعریف نشده هم حل خواهد شد.

۶. پویایی تگ منیجر

باید بگوییم که GTM یک ابزار پویاست. یعنی چه؟ یعنی شما بدون تگ منیجر باید برای تحلیل این مورد که کاربران روی دکمه X چند بار کلیک کرده‌اند، در هر بار کلیک تگ‌های جداگانه قرار دهید. سپس این تگ‌ها، اطلاعات هر کلیک را به صورت جداگانه به گوگل آنالیتیکس می‌فرستند. اما با استفاده از تگ منیجر نیازی به این فرآیند خسته‌کننده تکراری نیست. شما با قرار دادن یک تگ واحد روی دکمه X قادرید که هر بار کلیک کاربران را از طریق گوگل آنالیتیکس و به صورت خودکار دریافت کنید!

۷. قابلیت استفاده در صفحات AMP و موبایل

استفاده از GTM تنها به صفحات وب و استاندارد تعیین شده برای آن‌ها محدود نیست. بلکه می‌توانید از این سیستم روی صفحه‌های AMP یا گوشی هوشمندتان هم بهره ببرید. درباره مهمترین مزیت استفاده از جی تی ام باید به این نکته اشاره کرد که وقتی یک تگ را روی اپلیکیشن قرار می‌دهید، نیازی به انجام به‌روزرسانی اپ نیست و استفاده از تگ منیجر در صفحه AMP و موبایل تفاوت چندانی با صفحات وب ندارد.